Helpot niksit miten selättää päänsärky kotikonstein.

Päänsärky on ikävä vaiva. Varsinkin jos sitä esiintyy usein.

Olen huomannut että varsinkin syksy on jumisinta aikaa.

Tämä johtuu koska kesälomat on lusittu. Monelle se tarkoittaa sitä, että lomien jälkeen painetaan töitä niska limassa. Jos teet istumatyötä, tämä on pahinta aikaa kehollesi. Kun töitä tehdään töitä innosta pinkeänä, kehonhuolto ja taukojumpat helposti unohtuvat. 

Olen tehnyt hierojan työtä 12 vuotta, ja sama toistuu joka vuosi. Syksy on ruuhkaisinta aikaa ja kysyntää on enemmän kuin hieronta-aikoja.

En toivo, että joudut jonottamaan aikaa hierojalle, koska pääsi ei käänny etkä pysty tekemään töitäsi. Siksi saat muutaman neuvon, joilla pidät kroppasi kunnossa.

Juothan tarpeeksi vettä? Liian vähäinen veden juonti itsessään saattaa laukaista päänsäryn. Joten pidä huoli ,että kehosi saa tarpeeksi vettä. Älä korvaa päivittäistä veden juontia mehuilla tai muilla juomilla. 

Oletko istunut liian kauan? Kenties huonossa asennossa?

Muista taukojumppa, mikäli teet istumatyötä!

Jopa muutaman minuutin päivittäinen taukojumppa ennaltaehkäisee isoja ongelmia. Älä vähättele tätä!

Tein aiheesta videon YouTubeen. Voit katsoa sen tästä. Video sisältää myös muutaman harjoituksen, joten kannattaa katsoa loppuun asti.

Päänsärky on ikävä vaiva.

Älä anna päänsärkysi pilata päivääsi ja elämääsi.

Ps. Jos haluat lisää kehonhuoltovinkkejä lataa MAKSUTTA Someniska kuntoon-opas: http://eepurl.com/g2ZMgL

Puhdistamon tuotteita valikoimassa

Super J:n verkkokaupasta löydät laajan valikoiman Puhdistamon tuotteita.

Puhdistamo on vuonna 2008 perustettu, Suomen ensimmäinen kokonaan superfood-tuotteisiin erikoistunut yritys. Jo alusta lähtien Puhdistamon tuotteissa kantavana ajatuksena on ollut huippulaatu. Tavoitteena on aina panostaa parhaaseen laatuun niin alkuperämaan, lajikkeen kuin viljely- ja valmistustavankin suhteen. Puhdistamon kotisivuilla olevan julkisen Laatutakuu-järjestelmän kautta asiakas voi myös halutessaan tarkistaa tuotteen eräkohtaiset tiedot syöttämällä sinne tuotteensa pohjasta löytyvän eränumeron.

Super J:n verkkokaupasta löydät laajan valikoiman eri kehonhuoltovälineitä sekä hierontavälineitä kotikäyttöön. Suurimmasta osasta tuootteista löytyy harjoitusvideo/käyttöohje Super J:n YouTuben kanavalta.

Verkkokaupasta löydät myös terveystuotteita sekä lisäravinteita.

Verkkokauppaa kehitetään kokoajan, ja valikoimaa laajennetaan.

Tutustu verkkokauppaan tästä.

Someniska kuntoon- videosarja Super J:n YouTube kanavalla.

Someniska kuntoon- videosarja Super J:n YouTube kanavalla.

Someniska kuntoon- videosarja YouTubessa.

Uusi videosarja SOMENISKA KUNTOON on nyt alkanut YouTubessa.

Tällä videosarjalla jaan helposti toteutettavia, nopeita ja tehokkaita kehonhuoltovinkkejä sekä erilaisia helposti toteutettavia taukojumppia.

Jaan yhden videon kerran viikossa.

Ota kanava seurantaan.

JAKSO 1 – Taukojumppa mopilla 

Tämä taukojumppa on helppo toteuttaa kotona tai työpaikalla. Apuvälineenä käytetään siivousmoppia, sellainen löytyy varmasti jokaiselta kotoa. Voit myös halutessasi käyttää jääkiekko- tai sählymailaa tai harjanvartta mopin sijaan.

Harjoitus pistää veren kiertämään ja aineenvaihdunnan liikkeelle ja avaa jumeja. Samalla työteho paranee ja aivot toimivat paremmin.

Harjoituksen voi tehdä vaikka joka päivä taukojumppana kahvitauolla tai ruokatauolla.

Tsemppiä treeneihin!

Katso video tästä.

JAKSO 2- Jumit auki metsässä

Tällä videolla näytän helpon harjoituksen minkä voit tehdä luonnossa liikkuessa käyttäen apuvälineenä puuta. Luonnossa liikkuessa varsinkin talvella pohkeet menee jumiin. Se millasialla kengillä liikut, vaikuttaa paljon jumeihin. Tämä video on kuvattu talvilomalla Kesälahdella. Videolla viihdyttää koirani Nala ja Jade.

Katso jakso tästä.

JAKSO 3- Selän jumit auki tuplafasciapallolla

Tällä videolla näytän tehokkaan harjoituksen millä saat selän jumit auki. Käytetään apuvälineenä tuplafasciapalloa. Jos et ole aikaisemmin käyttänyt tupplafasciapalloa voi tämä olla hieman haastavaa aluksi. Mutta harjoitus tekee mestarin. Kannattaa olla kärsivällinen.

Jos sinulla ei ole omaa tuplafasciapalloa, voit sen tilata verkkokaupastani tästä.

Katso jakso tästä

JAKSO 4- Alaselänkipu-yllättävä syy

Teetkö fyysistä työtä? Joudutko seisomaan paljon? Käytätkö turvakenkiä?

Jos vastasit yhteenkään kyllä ja alaselkäsi on kipeä katso tämä video. Saatat yllättyä mistä se johtuu.

Katso jakso tästä.

JAKSO 5- Kohti parempia unia

Onko sulla seisomatyö? Fyysinen työ? Käykö kroppa ylikierroksilla iltaisin?

Tällä videolla näytän helpon harjoituksen minkä voit tehdä iltaisin jotta saat kehon rauhoitettua, ja saat paremmat yöunet.

Harjoitukseen tarvitset putkirullan. Jos sinulla ei ole omaa putkirullaa kotona voit sen tilata verkkokaupastani tästä.

Katso video tästä.

Uusia jaksoja tulee joka viikko. Kannattaa ottaa kanava seurantaan.

Someniska kuntoon – Ennaltaehkäisy on edullista

Someniska kuntoon – Ennaltaehkäisy on edullista

Entisajan kyttyräniska on nykyajan someniska, ja sitä esiintyy jokaisessa ikäluokassa, myös ihan nuorilla. Ennaltaehkäisy ei kuitenkaan paljon vaadi: jopa alle 4 minuutin päivittäisellä ”taukojumpalla” pystyt pitämään someniskan kunnossa.

Ennen koronaa päiväsi on saattanut näyttää tältä:

Heräät aamulla, syöt aamiaisen, puet päällesi ja kävelet joko autolle tai junalle tai bussipysäkille. Kuljet työpaikalle. Ehkä nouset rappuset ylös työpisteellesi. Kahvitauolla käyt hakemassa kahvin ja kävelet takaisin työpisteellesi. Ruokatauolla menet joko ruokalaan tai jonnekin muualle syömään. Palaat työpisteelle. Iltapäivällä on kahvitauon paikka. Sitten lähdet kotiin. Saatat käydä kaupassa työpäivän jälkeen, ja illalla sinulla on ehkä joku liikuntaharrastus. Päivittäistä huomaamatonta liikuntaa kutsutaan arkihyötyliikunnaksi. Parhaimmassa tapauksessa askelia kertyy päivän aikana jopa 10 000.

Korona-aikana työpäiväsi saattaa olla tällainen:

Heräät aamulla. Heität jotkut vaatteet päällesi. Menet keittämään kahvit. Avaat läppärin olohuoneen pöydän ääressä ja juot kahvisi samalla kun teet töitä. Et ehkä muista edes syödä, kun kukaan ei muistuta. Havahdut iltapäivällä siihen, että työpäivä ohi. Niskasi on ihan jumissa, kun olet röhnöttänyt koko päivän olohuoneen pöydän ääressä. Heität läppärin pois ja otat kaukosäätimen käteesi. Lähetti tuo eilen tilaamasi ruuat kotiin, niin ei tarvitse edes kauppaan lähteä. Katsot leffoja iltaan asti, sillä kaikki harrastuksesi ovat tauolla rajoitusten takia ja muu liikuntaa ei innosta. Menet illalla nukkumaan, ja sama kaava jatkuu päivästä toiseen, joillain jopa vuoden päivät.

Olen viimeisen vuoden aikana ollut ihan ylityöllistetty. Ihmiset ovat niin huonossa kunnossa, sekä fyysisesti että henkisesti. Itsestä ei pidetä hyvää huolta. Hakeudutaan hierojalle tai vastaavalle, kun on jo liian myöhäistä. Myös stressi ja henkinen huono olo näkyy selässä lihaskireyksinä. Ongelmat ovat niin isoja, että hierojalla joudutaan käymään 10 kertaa, ja sehän ei halvaksi tule. Olen joutunut sanomaan eioota, kun ei yksinkertaisesti ole vapaata akuuttiajoille. Ajat pitää varata hyvissä ajoin, jos hoitoon haluaa päästä. Moni taho säästäisi monta euroa, jos ihmiset itse pitäisivät itsestään huolta ja ehkäisisivät vaivoja ennalta.

Työnantajalle ihmisten liikkumattomuus ja lihasjumit tulevat äärimmäisen kalliiksi. Syntyy turhia lääkärikuluja ja sairaslomia sekä työteho heikkenee.

Kehitin Someniska kuntoon-videokurssin, jotta ihmiset pystyisivät helposti, nopeasti ja vaivattomasti pitämään itsestään hyvää huolta. Taukojumppa kestää alle 4 minuuttia, ja siihen on jokaisella aikaa vaikka työpäivän aikana. Myös muut harjoitteet ovat nopeita, helppoja sekä tehokkaita.

Yrityksille on myynnissä yrityspaketteja. Se on sijoitus, joka maksaa itsensä takaisin moninkertaisena.

Liikkukaa hyvät ihmiset enemmän ja istukaa vähemmän.

Ps. Miten olisi pienen taukojumpan aika?

Someniska kuntoon -videokurssi auttaa pääsemään jumeista eroon:

Elämäsi ensimmäinen hieronta

Elämäsi ensimmäinen hieronta

Mitä tulisi ottaa huomioon? Mitä pitää tietää?

Moni jännittää ensimmäistä hierontaansa. Joku on joskus saattanut kertoa kauhutarinoita tai muuten pelotellut kiusatakseen. Tai joko pelkäät kun et tiedä mitä on tulossa. Tai miltä hieronta ylipäätänsä tuntuu.

Älä tule hierontaan jos:

Olet kuumeessa
Paha nuha
Sinulla on kehossa tulehdus
Olet ottanut alkoholia tai huumeita
Pyydä lääkärin lupa jos Sinulla on syöpä tai jokin muu vakava sairaus

Se että tulet hierontaan on jo iso askel. Haluat voida paremmin. Tai sitten olet niin jumissa että uskot sen olevan hyvä ratkaisu. Tai joku on suositellut hierontaan niihin vaivoihin mitä sulla on.

Hieronnan jälkeen on hyvä:

Juoda paljon vettä
Älä urheile seuraavaan 24h
Älä juo alkoholia samana päivänä
Älä tee mitään raskasta

Ensimmäinen hieronta on keholle aina shokki. Olet saattanut olla niin pahasti jumissa että kehosi on kuin rautakanki:  Tällöin sinun kehossasi ei veri kulje ja aineenvaihdunta on heikkoa. Kun lihakset on jumissa, niillä ei myöskään ole tilaa kasvaa ja kehittyä. Keho ei ole tottunut hierontaan. Hieronnan aikana veri lähtee liikkeelle, aineenvaihdunta vilkastuu, lihaksiin tulee kimmoisuutta.

Mitä enemmän olet jumissa tai pahemmat vaivat on, sitä todennäköisempää on että samana ja seuraavana päivänä:

– olosi on kuin olisit humalassa
– hierotut alueet on kosketusarat
– joillakin saattaa tulla paha olo
– kuumetta saattaa tulla mikäli olet todella pahasti jumissa
– mustelmia saattaa tulla

Nämä oireet harvemmin kestää 1-3 päivää pidempään.  Ja pahimmat oireet tulee yleensä vain 1 kerralla. Joten uskaltaudu mennä uudestaan hierontaan vaikka kuinka pahalta tuntuis ensimmäisen kerran jälkeen. Toisella kerralla ei tunnu läheskään niin pahalta.Älä lannistu tai masennu mikäli olosi on huono hieronnan jälkeen. Se menee kyllä ohi. Muista juoda paljon vettä. Helpotusta saattaa tuoda sauna, kylmäkuuma-suihkut, kylmägeelit ja särkylääkkeet.

On tärkeetä löytää luottohieroja. Kun käyt samalla hierojalla saat parhaimman hyödyn. Jokainen kroppa on yksilö. Kaikkien kehot toimii eri tavalla. Se miten kenenkin keho ottaaa hierontaa vastaan on yksilöllistä. Kun käyt useamman kerran hieroja oppii tuntemaan just sun kehon; miten se reagoi ja mikä toimii. Kukaan hieroja ei pysty ennustamaan miten sun keho reagoi hierontaan. Varsinkin ensimmäisen hieronnan jälkeen.

Rohkeasti vaan hierontaan. Ja toivottavasti löydät itsellesi sopivan luottohierojan.